Bedankt voor je komst.
Ik ben Koizumi, van de EAD Tokyo Software Development-afdeling. Ik was de regisseur tijdens de vorige Mario Galaxy. Dit keer hadden we drie regisseurs en was ik de producent. Ik had een adviserende rol en werkte niet rechtstreeks aan de ontwikkeling.
Ik ben Hayashida, en ik werk ook voor de EAD Tokyo Software Development-afdeling. Ik was een van de regisseurs.
Dit was de eerste keer dat je als regisseur aan zo'n groot project werkte, is het niet?
Ja, hoewel ik 17 jaar geleden als regisseur werkte aan het vechtspel Joy Mech Fight3. Mijn rol in dit spel was dat ik de verschillende elementen die waren voorgesteld door medewerkers, verwerkte tot één product. 3Joy Mech Fight: een vechtspel dat in mei 1993 in Japan werd uitgebracht voor de NES.
Ik ben Hayakawa, van de EAD Tokyo Software Development-afdeling. Ik coördineerde het programmeerwerk voor dit spel. Ik programmeerde niet zelf, maar hield toezicht over al het programmeerwerk, en zorgde ervoor dat de programmeurs hun werk zo goed mogelijk konden doen.
Ik ben Motokura, van de EAD Tokyo Software Development-afdeling. Ik coördineerde het ontwerp van de verschillende elementen. De vorige keer werkte ik aan de spelfiguren en dat soort aspecten, maar dit keer werkte ik wat meer op de achtergrond. Net als Hayakawa schreef ik specificaties, en ontwierp ik testmodellen die aan die specificaties voldeden. Ik probeerde een omgeving te creëren waarin mijn team comfortabel kon werken.
We werkten voor het eerst samen aan Mario Sunshine4. 4Super Mario Sunshine: een 3D platformspel dat in oktober 2002 in Europa werd uitgebracht voor de Nintendo GameCube.
Om te beginnen wil ik jullie vragen hoe de ontwikkeling van Super Mario Galaxy 2 begon.
Net nadat we Mario Galaxy hadden gemaakt, stelde Miyamoto voor om er nog een te maken, omdat we zoveel energie hadden gestoken in het maken van de engine. Die zou prima als basis kunnen dienen voor een ander spel.
Dat is een werkwijze van Miyamoto sinds we na Ocarina of Time5, ook Majora's Mask6 uitbrachten. 5The Legend of Zelda: Ocarina of Time: het eerste driedimensionale Zelda-spel. Het werd in december 1998 in Europa uitgebracht voor de Nintendo 64. 6The Legend of Zelda: Majora’s Mask: werd in november 2000 in Europa uitgebracht voor de Nintendo 64, één jaar en elf maanden na The Legend of Zelda: Ocarina of Time.