On top of taking 3D photos, Nintendo 3DS Camera also offers a fun range of effects that you can apply to your pictures to put a whole new spin on them. Try combining the faces of two people with the Merge effect, or try out one of the other five playful effects. You can even use your own voice to capture the shot!
Graffiti mode lets you customise your photos with freehand doodles, drawings and stamps that will pop out from the background. You can then display your favourite photos in a slideshow: choose background music, set a theme and look back at your memories like they're works of art.
With Nintendo 3DS family systems, you can also capture up to 10 full minues of 3D video footage. Budding animators will be pleased to hear that the 3D video capture facility allows you to make your own 3D stop-motion animation videos, too!