Now that I have returned to the Kyoto headquarters, I would like to interview the staff members that were in charge of creating the sound of Super Mario Galaxy. Let’s start with introductions and begin with (Koji) Kondo-san, who is well-known for his work in the Mario and Zelda games.
I am Kondo, from the Sound Group of EAD (Entertainment Analysis and Development). Since this game was developed in the EAD Tokyo office, I joined the project as an adviser to ensure that the sound for the game would have the “Essence of Mario”. In addition, I composed four of the pieces for this new Mario game.
I am Yokota from EAD Tokyo. I was in charge of the composition and arrangement for almost all of the music. We recorded the music using a live orchestra, and so I also worked on arranging the music for the orchestra recording.
Hi, I am Kawamura of EAD Tokyo. For this game, I was responsible for sound-related programming, and creating the sound effects.
Yokota-san just mentioned that we used a live orchestra for recording the music.
The music makes you anticipate the great adventure to come. The expression Miyamoto-san has on his face in the video is not one you see him with very often.
This time, we recorded with an orchestra of about 50 or so members. Of course, they were not very good at first because they were playing music they’d never heard before, and they are also seeing the score for the first time. But as the day went on, their performance improved dramatically, and the process of recording each track in its final form was actually a very fast one. This surprised Miyamoto-san, who was glued to the glass wall looking at them from the other side. He was saying “So, sound is something that really changes too!”
I am sure that experience will be brought to life in Wii Music (name not final)1. Anything that Miyamoto-san finds interesting will always end up in the form of a game! (laughs) 1 Wii Music (name not final) is a title that is scheduled for release in Japan 2008 on Wii in which the Wii Remote will be used to play a variety of musical instruments.
Every time I saw Miyamoto-san, I would always ask him, “How about using an orchestra?”
That pretty much sums it up! (laughs) To record using an orchestra is not cheap, and we also had this fundamental concern as to whether using an orchestrated soundtrack would fit the rhythm of a Mario game. The sound of recent video game music is so high-quality and crystal clear, it's almost as if you're listening to a music CD you buy at a music shop. But I do question whether that kind of sound is always necessarily suited to the game.
It almost seems like while you're playing the game, the music is coming from a CD player, and not from the game console and it feels like you are obligated to play the game in time to the music. For that reason, Nintendo has only used a live orchestral soundtrack on a few occasions in the past.