Earlier, when Takeda-san talked about wanting to put in an element of play, you addressed that by adding a feature where during Wii U Chat, you can draw pictures and write letters using the touch screen of the Wii U GamePad.
Yes. We wanted something you could do while you were chatting to make conversations more fun. You can use the Wii U GamePad to draw and write, so this was an idea that kind of came up naturally. It’s actually a lot more fun than you’d think. You’re not often able to doodle on someone’s face in real life, but you might have the urge to try. When we tried it, it broke the ice and spurred conversation. Normally you can never doodle on your boss’s face, but we were able to do so during development. In fact, when you’re doodled on, it actually makes you happy.
Actually, at first we wanted to make a simple whiteboard feature. You would press a button to switch modes to have the whiteboard appear on the TV screen, where both users could draw pictures on it as they liked. But when we tested it, because there was a white screen in front of you it was a bit much for customers who weren’t confident in their drawing skills, and then even more so because you were being put on the spot by the other end watching you.Also, you would be able to express more if there were more colours and pen types, but people became too preoccupied with drawing, which slowed down the conversation. Interaction with the other side lessened, and the sense of being together got thinned down where you felt uncomfortable and not able to look at the others’ expressions.
It was. Conversely, by placing an image in the background in advance, the pressure of feeling like you’re forced to draw something lessened than when a whiteboard was shoved in front of your face. Some people were of the opinion that it sounded difficult to draw on top of a moving image, but when we tried it out, we found all sorts of amusing things to do with it, like have the person move along with what you were drawing.
With the way it is now, it feels like you’re really able to really express your true feelings that maybe you might be a little embarrassed to put into words and speak out.
And being able to see people actually drawing it out in real-time makes it fun too, I think. On a topic related to this, the staff from Nintendo Letter Box17 were involved with this capability, right?17. Nintendo Letter Box: A communication tool for the Nintendo 3DS system released by Nintendo in December of 2011. It has come pre-installed on the SD card of the Nintendo 3DS system since May 2012.
That was Kitai-san’s idea. At first it was an ordinary flat line, but I requested that it needed to be visible on every kind of background and that’s what she came up with. Strangely enough, it’s always clearly visible.
Oh, is that so? I actually thought, “This pen shows up so well against a real image.” The generation that grew up with print clubs* have a different way of thinking.* Editor’s note: ”Print clubs – known as “purikura” in Japan – refers to instant photo booths that have been widely popular in Japan since the mid-1990s, especially among girls. As opposed to a standard photo booth, these “print club” booths allow users to take photos and personalise them with a built-in software to add things like fancy frames, fluorescent handwriting messages and cute stamps before the photos are printed out.
Kitai-san really understands just how a colour combination will look in a photo, and that sort of thing.