When it comes to wireless, you’re dealing with invisible radio waves, so I would guess you ran into a lot of problems you were previously unaware of. Mae-san, what happened along the way to stabilising the wireless?
The biggest problem with regard to wireless was the sending after compression for CG (computer graphics). CG is completely different from natural images, and in order to display the images at a decent quality after compression and decompression, we needed quite a lot more bit rate18 than we had originally had thought. 18 This expresses the amount of data that can be sent and received per second. Generally, a higher bit rate means higher image and sound quality, but the data size increases. On the other hand, if the bit rate is smaller, data size decreases, but image and sound quality also decrease.
Basically, the technology for compressing and decompressing images is thought about from the point of view of how you compress natural images. Specifically on how the human eye captures images of the world. For example, the human eye is sensitive to certain things but not so much to other things. So if you do such-and-such, the image quality won’t appear degraded. This was possible with natural images, but with CG, that technology doesn’t apply.
The size changed in scale, so it moved in a convoluted and difficult way to track.
Generally in video compression technology, the previous image is compared with the current image to determine how the object has moved, to perform compression. But when the object’s movement cannot be determined, the compression doesn’t work well.
I think it was the second sample. At first, it was just an image of a cube moving around, and we thought that was all right, but with the next sample, a grid-shaped pattern would enlarge and rush at you.
A moving grid! The worst possible image in terms of video compression technology!
In the world of video compression technology, there are such things as types of video that are more ideal to compress, and those that aren’t well suited. You faced one of the most difficult things in a sample right around the start and thought, “Oh no! This is a disaster!”
Yes. That was about a little before E319 last year (2011). We held an emergency meeting including Ito-san and Mae-san and said, “What are we going do about this?!” But in the end, I think it was good that we found such a difficult video when we did . 19 A videogame trade show usually held in Los Angeles.
No video has surpassed that... yet. So it was good that we found that at an early stage. A big thing for me personally was, just before E3 last year, we scrambled to improve the image quality so we could display Wii U at the show.