The Wireless System Challenge
Today, I’m going to ask about the Wii U GamePad controller. Once it’s done, it will only seem natural that it runs like a charm, but a lot of people put it through a process of trial-and-error to make it that way. Thank you for your time today, everyone.
I’m Yamashita from the Integrated Research and Development Division. I was in charge of pulling together the overall software. In co-operation with Iwamoto-san, I worked on both the firmware1 that runs on the Wii U GamePad and the software for connecting it to the Wii U console. 1 Software within a hardware device for performing basic operation of the hardware.
The Wii U GamePad isn’t for directly processing the games. Signals are sent from various input devices to the Wii U console, where it performs the processing. The Wii U GamePad then shows images sent from the Wii U console. It not only exchanges data wirelessly with the Wii U console, but it also is capable of performing actions on its own, like using the TV remote features. You’re the one who co-ordinated building up that overall system.
I’m Ito, also from the Integrated Research and Development Division. I was in charge of overall system design of the hardware. I decided IC2 specifications and made decisions on how to send and receive images and sound between the Wii U GamePad and Wii U console without noticeable delay. In the past, I’ve worked on the design of such devices as the Wii Remote controller and Wii MotionPlus3 accessory. 2 An electronic circuit with various functions that is mounted on the circuit board. 3 An accessory with a gyro sensor for connection to the Wii Remote controller. The Wii Remote Plus controller, which adds the functionality of Wii MotionPlus to the Wii Remote controller, is now on sale. The Wii Remote packaged with the Wii console has also been replaced by the Iwata Asks: Wii MotionPlus.
I’m Mae from the Integrated Research and Development Division. I worked on the wireless communication technology for the Wii U GamePad and Wii U. Since the Wii U GamePad is a controller, it was extremely important that there be no noticeable delays in the image and sound data, so I worked on making that system.
I’m Ibuki of the Integrated Research and Development Division. I worked on the industrial design of the Wii U GamePad. This time, the entire industrial design group combined our efforts to finalise the design. As one of the team leaders, I was involved in the development of the overall Wii U hardware.
I made such a huge amount that I don’t even remember how many! (laughs) This time, instead of using the design as it had come out of the 3D printer, we actually received approval for design with something that all the team members including myself whittled by hand to make fine adjustments to the 3D printed objects in the company workshop.
I’m Iwamoto from NTD6. I worked on pulling together development of the software for controlling the Wii U GamePad. I was in charge of determining what functions to give the Wii U GamePad, as well as of the SDK7 and development environment. 6 A technology research and development group led by Howard Cheng, based in Washington state. 7 A set of development tools necessary for making applications for game consoles and other devices.