Je kunt bij de Nintendo 3DS Camera kiezen voor verschillende effecten, waaronder ‘Mengen’8, waarin je je eigen gezicht mengt met dat van de persoon tegenover je. Wie was op dat idee gekomen? 8 Mengen: Eén van de zeven camerastanden die je kunt gebruiken voor de Nintendo 3DS Camera van het Nintendo 3DS-systeem. De binnenste camera en twee buitenste camera’s worden tegelijk gebruikt om van twee gezichten tegelijk een foto te maken, waarna beide gezichten worden gemengd en het resultaat als foto verschijnt.
De Nintendo 3DS Camera werd ontwikkeld in samenwerking met INTELLIGENT SYSTEMS CO., LTD.9 Om te beginnen maakten we prototypes met drie verschillende thema’s. Voor het eerste thema wilden we gezichtsherkenning gebruiken. Daarvoor is het nodig dat een afbeelding wordt gereduceerd tot alleen het gezicht. Dus vroegen we ze om te experimenteren met het wisselen tussen gezichten, of met het gelijkmaken van alle gezichten, zoals bij de zesling in de manga Osomatsu-kun. 9 INTELLIGENT SYSTEMS CO., LTD.: Een in Kyoto gevestigde spelontwikkelaar die diverse spellen voor Nintendo heeft gemaakt, inclusief de Fire Emblem-serie en de Paper Mario-serie. Ze hebben ook ondersteunende functies ontwikkeld voor diverse hardware van Nintendo.
Juist. Bij het Nintendo DSi-systeem hadden we de Resemblance-lens10, waarbij twee mensen naast elkaar op de foto kwamen en de overeenkomsten werden gemeten, waar gebruikers vervolgens over konden babbelen. Dat soort communicatie wilden we met het derde thema ook aanmoedigen. 10 Resemblance-lens: Eén van de elf lenzen van de Nintendo DSi Camera die is ingebouwd in het Nintendo DSi-systeem. Door twee mensen te fotograferen die naast elkaar staan, kun je hun gezichten vergelijken en zien hoeveel ze overeenkomen.
Met andere woorden, je bedacht eerst enkele algemene thema’s, en vroeg daarna INTELLIGENT SYSTEMS om deze uit te werken.
Dat klopt. Na een tijdje kregen we de prototypes terug, en ze waren precies wat we nodig hadden. Dus baseerden we het nieuwe effect ‘mengen’ erop.
Als je iets vreemds ziet verschijnen op het scherm, iets wat je normaal niet ziet of verwacht, dan moet je vaak lachen.