Oké.
Vandaag wil ik Miyamoto wat vragen stellen, voordat het Nintendo 3DS-systeem wordt uitgebracht.
Mijn eerste vraag gaat over de titel Steel Diver1. Ik geloof dat je daar zelf aan werkt. 1 Steel Diver: een onderzeebootspel met drie spelstanden: zijwaarts bewegende actie, periscoopactie en strategische simulatie. Het spel is in ontwikkeling voor de Nintendo 3DS en wordt in Europa op 25 maart uitgebracht.
In het spel bestuur je een traag bewegende onderzeeër. Het spel is, bij gebrek aan een beter woord, erg ‘gewoon’.
Ten eerste wil ik graag weten waarom je dit spel juist nu voor de Nintendo 3DS wilt maken. En verder wil ik je vragen waarom je besloot om The Legend of Zelda: Ocarina of Time2 en Star Fox 643 opnieuw uit te brengen voor de Nintendo 3DS. 2 The Legend of Zelda: Ocarina of Time: een actie-avonturenspel dat in Japan in november 1998 werd uitgebracht voor de Nintendo 64. Voor het Nintendo 3DS-systeem wordt een remake van het spel uitgebracht, met de titel, The Legend of Zelda: Ocarina of Time 3D. 3 Star Fox 64: een 3D schietspel dat in Japan in april 1997 uitkwam voor de Nintendo 64. Een nieuwe versie van het spel – Star Fox 64 3D – wordt uitgebracht voor het Nintendo 3DS-systeem.
En tot slot heb ik een vraag over de ingebouwde software van de Nintendo 3DS. De hardware is dit keer voorzien van een behoorlijke hoeveelheid ingebouwde software. Waarom besloot je het systeem van zo veel software te voorzien?
Het Nintendo 3DS-systeem heeft AR-spellen (Augmented Reality-spellen), Gezichtenjacht, StreetPass Mii-park en nog veel, héél veel meer! Met andere woorden, met alleen een Nintendo 3DS-systeem kun je al verschillende spellen spelen.
Toen later het Nintendo DS-systeem werd uitgebracht had je PictoChat4, dat voor het eerst werd ingebouwd in de hardware. Het Wii-systeem was ook voorzien van verschillende ingebouwde functies. En de Nintendo DSi had zelfs ingebouwde camera- en geluidssoftware. Het Nintendo 3DS-systeem hebben we eveneens van allerlei ingebouwde software voorzien. Wat waren je bedoelingen toen je besloot dit te doen? 4 PictoChat: een ingebouwd softwareprogramma op het Nintendo DS-systeem. Met PictoChat kunnen tekeningen worden uitgewisseld tussen maximaal zestien Nintendo DS-systemen.
O, juist. In de AR-spellen bijvoorbeeld, kun je via de camera verschillende voorwerpen aan een echte omgeving toevoegen. Zo kun je een virtuele wereld combineren met de echte. Dit is iets waar de afdeling Analysis & Development (EAD) een hele tijd aan heeft gewerkt.