Verrassingen, plezier en warmte
Laten we beginnen met het tweede deel van de bespreking. Ik ken jullie alle vier al van de tijd dat ik bij HAL Laboratory werkte, dus hoeven jullie je aan mij niet voor te stellen (lacht). Maar natuurlijk zijn jullie bij de lezers minder bekend, dus wil ik jullie toch vragen jezelf even voor te stellen. Laten we met jou beginnen, Yamamoto.
Ik ben Yamamoto van HAL Laboratory. Ik werk binnen de zogenaamde sectie voor het creëren van personages. Ik ben bijvoorbeeld verantwoordelijk voor de spelwereld van Kirby en de algemene productie.
Ik ben Ishikawa van HAL Laboratory. Ik ben verantwoordelijk voor het geluid, dus maak ik de muziek en geluidseffecten.
Ishikawa was ook verantwoordelijk voor het maken van de beroemde muziek uit het originele Kirby-spel, dus je zou kunnen zeggen dat hij de schepper is van de Kirby-sound.
Ik ben Ando van HAL Laboratory, en ik werkte ook aan het geluid. Ik werk meestal aan de achtergrondmuziek en geluidseffecten in videospellen.
Jij was toch ook verantwoordelijk voor het geluid in Kirby’s Adventure 7, het tweede spel in de Kirby-serie? 7 Kirby’s Adventure: Een actiespel dat in september 1993 werd uitgebracht voor de NES. Het tweede deel in de Kirby-serie.
Ik ben Ikegami van HAL Laboratory. Oorspronkelijk werkte ik ook aan het geluid van spellen, maar tegenwoordig ben ik manager.
Bedankt. Nou… toen Fluff’s Epic Yarn veranderde in Kirby’s Epic Yarn raakten jullie bij dit spel betrokken. Wat vonden jullie daarvan? Yamamoto, wil jij beginnen? Je werkt niet alleen bij de Character Producing Section van HAL, maar maakt ook deel uit van Warpstar, Inc. Kun je uitleggen wat dat voor bedrijf is?
Zeker. Toen de animaties voor Kirby: Right Back at Ya!8 gemaakt moesten worden, besloten we dat we een soort orgaan nodig hadden om het personage Kirby te beheren. Daarom hebben Nintendo en HAL Laboratory in 2001 Warpstar opgericht. 8 Kirby: Right Back at Ya!: een tekenfilmserie die in Japan werd uitgezonden door TBS Network van oktober 2001 tot september 2003. In totaal waren er 100 afleveringen.
De tekenfilm wordt niet langer uitgezonden (in Japan), maar Warpstar bestaat nog steeds voor het beheer van het personage Kirby.
Eerst wilde ik het deels ontwikkelde spel zonder Kirby zien, en dat zag er erg goed uit. Het verbaasde me dat we iets zouden gebruiken dat al zo ver gevorderd was om daar een Kirby-spel van te maken.