Nog even over het beheer van het personage Kirby, hoe verliep de supervisie en het bepalen van Kirby’s uiterlijk, Yamamoto?
Voor het grootste deel verliep het soepel, maar in het begin zei ik een paar keer dingen zeggen als, “De verhouding tussen Kirby’s ogen en mond klopt niet helemaal.”
Als een figuur zo eenvoudig is vormgegeven, kan hij door een kleine afwijking in de proporties een compleet andere indruk wekken.
Dat klopt. We hebben ze ongeveer drie maanden lang verschillende dingen laten proberen met Kirby’s ontwerp.
Drie maanden? De ontwikkelaars van Good-Feel hadden dat nog niet genoemd, maar dat waren vast drie zware maanden.
Toen ik het eerste ontwerp van Kirby had ontvangen, zei ik dingen als, “Dit klopt niet helemaal,” “Wat dacht je hiervan?” en “Het is nog steeds niet helemaal goed.”
Eigenlijk zou ik het Good-Feel zelf moeten vragen. Sei, waren die drie maanden een soort nachtmerrie?
De ontwerpers deden echt hun best, en ik zag geen verschil. Als Yamamoto zei, “De ogen kloppen niet,” zei ik “Echt waar?!” Maar als ik na een tijdje de vroegere versies nog eens bekeek, zag ik wel dat die totaal anders waren. De hoofdontwerper zei, “Je hebt eindelijk het punt bereikt waarop je het verschil kunt zien.” (Iedereen lacht)
Nadat we het ontwerp van Kirby hadden voltooid, begonnen ze aan zijn bewegingen. Natuurlijk moeten die ook dat speciale Kirby-gevoel hebben, dus daar maakte ik me wel zorgen over. Maar toen ik het controleerde, bleken ze precies goed te zijn. De kenmerken en bewegingen van andere personages hadden ze ook perfect nagemaakt in de wollen wereld. Daar werd ik erg blij van. Ik kreeg het gevoel dat ze voor Kirby waren gevallen.
Tijdens die eerste drie maanden, toen de ontwerpen heen en weer gingen om Kirby’s proporties aan te passen, hebben jullie in die tijd ook andere uitdagingen overwonnen?
Sei, hoe heb je dat voor elkaar gekregen? Kwam dat door je research als ontwerper?
Nou… volgens mij kwam het doordat uiteindelijk het hele team een beetje voor Kirby was gevallen en hem schattig vond. Tijdens onze eerste besprekingen met HAL Laboratory noemden we hem nog Kirby-san.