Wat was jouw eerste indruk, Ishikawa?
Precies. (lacht) Ik kon alleen maar denken aan hoe we het werk in die korte tijd gedaan konden krijgen. Eén van de voornaamste geluidsmensen voor Kirby’s Epic Yarn is vandaag niet aanwezig, namelijk Tomoya Tomita van Good-Feel. In die korte tijd had hij al een perfect nummer voor het spel gemaakt. De kwaliteit was extreem hoog, hij gebruikte geluid om uitdrukking te geven aan een zachtheid die zou passen bij een wereld van wol en stof. Wij drieën overlegden hoe wij ook dat zachte geluid konden maken, maar niemand had een idee.
Bovendien moest je rekening houden met mensen die vorige Kirby-spellen hebben gespeeld. Ze moesten bij de muziek denken, “Ja, dit is Kirby!”
Ikegami, jij was verantwoordelijk voor het schema waar de geluidsmensen zich aan moesten houden. Waarom was er maar zo weinig tijd voor? Had Nintendo je daartoe aangespoord?
Nee, nee, zeker niet. (lacht) HAL Laboratory was eerst nog niet bij het geluid betrokken, dat kwam pas later. Eerst wilde ik alleen toezicht houden op het geluid. Maar Good-Feel maakte een spel met zo’n geweldig thema, en ik was zo dol op de muziek die Tomita had gemaakt, dat ik dacht, “Laat ons het geluid ook maar doen!”
Nee, nee, zo ging het niet! (lacht) Toen we besloten Kirby-muziek van eerdere spellen te gebruiken, dacht ik erover om deze aan Tomita te geven, zodat hij er nieuwe arrangementen van kon maken die bij het ‘wollen wereld’-thema pasten. Maar hij zat in tijdsnood, dus dacht ik, “Dit is onze kans!” (lacht)
Ja. (lacht) En omdat Ishikawa en Ando zo onder tijdsdruk stonden, namen ze onze hulp graag aan.
Ando, wat dacht jij toen je opdracht kreeg in zo’n korte tijd het geluid te maken?