Your Nintendo 2DS system can wirelessly exchange game data with other Nintendo 3DS family consoles as you pass other players on the street, without you having to lift a finger!
Exchange Mii characters and gameplay profiles with others, or unlock new gameplay elements in titles that you’ve enabled StreetPass for. There are certain games that you can only play via StreetPass, and it's possible to get StreetPass data every time by visiting StreetPass relay points across Europe!