A Medal for Skilled Players
At first, we had the option to view the Super Guide on the first menu screen. But as I couldn’t bring myself to allow that, we considered a number of solutions and eventually came up with the idea that after losing three turns, a hint block would appear. If you hit that, then the option to view the Super Guide would be displayed.
You made it so that players can view the Super Guide after giving it three tries but not being successful.
I thought: "Are you making fun of me!?" (laughs) When we had the hint block appearing from the beginning I just felt like: "I don’t need this!"
If it appears right from the start, you feel: "This has got nothing to do with me!"
(laughs) It’s fine if it appears when you’re on the verge of tears, but if it pops up when you’re still brimming with determination to do it, then you feel: "I can do this! I’m going to clear this! What’s this thing doing popping up?"
So in the end, getting that timing right is extremely important - how many times should the player be allowed to slip up before the hint block appears?
You start the game with five turns. But you’ll pick up a number of 1-Ups once you make a little progress. So we thought that if the player attempts to clear a level over a couple of sessions but can’t manage it, surely it’s okay to let them move on to the next level. That’s why we decided that after losing eight turns, the hint block should appear. But here’s the funny thing – when it appears after you slip up eight times, I think: "But I didn’t want it to pop up at all!"
I can’t forgive myself! (laughs) That’s why I’ll try my best to complete the level in seven attempts or less.
It’s funny that even though you were the one who added the Super Guide feature, you’re dead set on not letting it pop up! (laughs)
That’s why I wanted something to appear for players who didn’t allow the hint block to pop up.