There's something I've learned from making this new Mario title multiplayer.
I realised that, fundamentally, Mario is a game where if you fail and lose a turn, you'll be sent straight back to the start.
So it's tough. Even if you're just about to get to the boss, you could fall into the lava, get burned and be sent straight back and have to start again from scratch.
With platform games, only playing the difficult parts can really take it out of you. It feels good to play parts that you can breeze through as well.
That's why rather than having lots of checkpoints where you can save your position, it's better to play through the easy part again.
Right. That's more pleasurable for the player. And while you're playing the parts that you're good at again, you'll get even better at the game. In the past, when arcade shooting games would keep getting more and more difficult, the "Continue" system was developed...
That was doubtless something the arcade was happy about, as players would keep pumping in 100 yen pieces. But what it actually ended up doing is ensuring that the player would always be playing at the very limit of their abilities. I don't think it feels good to play like that.
So it might be thrilling for the player, but it doesn't give them that sense that: "Hey, I'm really good at this game!"
As you can still make progress even if you lose a turn, when weaker players play together with more skilled ones, they can get them to take them all the way through to the end.
Right. That's why I think we've come up with a well-balanced game that comes somewhere in between watching the Super Guide and then clearing the level yourself and getting the Super Guide to clear the level for you. That's why I hope that a wide range of users will be able to enjoy the game in a wide variety of different ways.