Lots of people had said that New Super Mario Bros. for the Nintendo DS was easy…
Changing topics, I'd like to ask about the Super Guide . How did you come up with the idea for that?
It seems that not a few people who are skilled at video games thought it lacked something.
But on the other hand, people who aren't so great at video games said, for example, that no matter what they did, they couldn't get past the World 3 boss, so they gave up and stopped playing.
So even though we made New Super Mario Bros. for the DS to be a game that could be enjoyed also by people who hadn't played games much recently or who were playing one for the first time ever, there were still some who couldn't play all the way to the end.
That's right. If you ask those types of people what they do about those courses that they can't clear, they say they have someone who's good at video games do it for them. For example, they have their child play, watch and think, "Oh, so that's how you do it!" and then pick up from there themselves. When there's a difficult course, we wanted to provide images of how to clear it, and for people who just want to move on, we wanted to clear it for them, so we decided to include the Super Guide.
In other words, for people who don't have a good player at hand to clear a course for them, the game will do it for them.
That's right. When there's a boss you just can't beat no matter what, a lot of people just stop playing.
I wanted game videos that would make people who saw them think, "Oh, I get it…" and decide to give it a shot themselves, so I asked Mukao-san to record some gameplay like that. To put it another way, I just tossed it at him. (laughs)
I drew up some guidelines, but for the most part, I just threw it at him. (laughs)
Mukao-san, when he told you to record some gameplay that would make viewers think, "Oh, I get it," were you stumped?
Yeah. (laughs) We divided it up among about 20 designers and sound staff. But with each person doing his or her own recording, some people were better than others, and the standard was uneven. So first we decided on five leaders who determined the quality or level of gameplay.
First, Asuke-san would come up with a tentative plan to serve as a standard, addressing such matters as whether or not to hit a Question Block if there was one or whether to get all the coins or not, and so on.