Sucked Into The Development Process
I have the impression that the three of you were very deeply involved in the development process for New Super Mario Bros. Wii and that you worked on it for a very long time.
Nakago-san’s role has always been to be the first person to point out: “This could be a big problem!” (laughs)
When I join you for lunch, I can get a sense of how the development process is going by taking note of when Nakago-san comes out with his line: “This could be a big problem!” Judging from that, I could tell that the depth of your involvement in this project had developed into something different from the usual. Could you tell me a little bit more about that?
Well, I’m not quite sure where to start! (laughs) Mario is a huge title, so the people in charge feel a heavy burden of responsibility.
That’s why we feel we have to give it our all and do a solid job so that everyone is satisfied with the results.
That’s right. Everyone also has their own sense of pride and they're determined to add new elements to the game.
But while there is that desire, these new elements don’t tend to work out very well.
There’s absolutely no guarantee that just because something is new, it will work successfully. That’s something we can say from experience.
Up to now, you must have tried out a huge number of new ideas. But only those ones that made the grade remain and can be found in Mario titles.
That's right. So even if you come up with a novel idea, you can’t expect it to be used in the game right away. If you stick lots of memos and notes around your desk, you might just see it actually appear in the game after twenty years or so. (laughs)
After all, you can’t expect something that might have taken you just a month to think of to turn into something amazing overnight.