With His Wife on His Shoulders!
Okay, Mukao-san, returning to where we started, could you tell us about something you've heard about the game?
Sure. I have an older brother, and we played video games together when we were little. One game we played was Super Mario Bros.5 for the NES. Back then, we had to take turns playing. We couldn't play at the same time. Even as a child, I thought it would be fun if we could play at the same time. 5Super Mario Bros.: An action game released in September 1985 in Japan for the NES.
But he said he bought New Super Mario Bros. Wii, and he plays it together with his wife. It seems his wife isn't very good at video games. She said it's a little difficult, and I thought, "Hmm, maybe it is…"
When I asked them about it, they said that when they reach a difficult part, they clear it by him carrying her on his shoulders as he runs forward.
Oh, I like hearing that! (laughs) Even if you're not good at video games, someone who is better can help you get through.
Yeah. (laughs) I think it's really great that with New Super Mario Bros. Wii you can play like that.
I doubt many games so far have allowed good players to carry not-so-good players to the finish!
It seems like lots of people are playing in pairs - young couples, for example, and husbands and wives. There must be something about it that makes you want to invite someone to play with you.
Yes, you want to invite someone to play. And it's not just young couples or married couples, but parents and children, and, of course, friends. I think it's quite significant that the appeal of the game spreads to those around you. Something that made an impression on me regarding dual play was a comment a mother wrote on the Post Play Survey for Club Nintendo. She said, "My two children used to get 30 minutes each to play video games…but now I can give them 30 minutes together! It's a great deal!"
No one but a mother would write something like that! (laughs) Now that multiple people can play and no one has to wait, a number of unexpected secondary benefits have resulted.
That's right! I was really happy to get a response like that. Then, after the game went on sale and I told my family I had worked on New Super Mario Bros. Wii, they said, "Oh, that one that goes ♪wa-waaa!"