Dit keer kun je je kart ook besturen door het Nintendo 3DS-systeem te kantelen, dankzij de
Het perspectief van de coureur
Dit keer kun je je kart ook besturen door het Nintendo 3DS-systeem te kantelen, dankzij de gyrobesturing .
Ja. Konno vroeg of we de gyrosensor20 ergens voor konden gebruiken. Toevallig kreeg ons team rond die tijd versterking van de programmeur die had gewerkt aan de stuurwielbesturing van Mario Kart Wii. Dus besloten we om de gyrosensor voor de besturing te proberen.
Bij Mario Kart Wii meet de versnellingsmeter21 in de Wii-afstandsbediening hoe snel je het wiel draait. 20 Gyrosensor: Een meetinstrument dat positie, hoek en draaisnelheid kan berekenen. 21 Versnellingsmeter: Een elektrisch circuit dat veranderingen in snelheid kan registreren. De versnellingsmeter in de Wii-afstandsbediening kan versnellingen in drie dimensies registreren.
Inderdaad. En terwijl we aanpassingen maakten, hebben we voor het eerst in een Mario Kart een eerstepersoons perspectief toegevoegd.
Nou je het zegt, dit is de eerste keer in de Mario Kart-serie dat we het spel vanuit het perspectief van de coureur tonen.
Ja. (lacht) Als je schakelt naar het gezichtspunt van de coureur, kun je niet meer zien met welk personage je speelt. En je ziet het stuurwiel plots van heel dichtbij. Ze zeiden “We hebben daar geen rekening mee gehouden bij het ontwerpen van het stuur!”
Wanneer je racet met het perspectief van de coureur, is het dan onduidelijk of je met een andere kart botst?
Nee, dat valt wel mee. Maar we zaten er wel mee dat je niet wist wat er gebeurde als een schild je raakte.