Mario Kart 7 blijkt bijzonder geschikt voor 3D-weergave, vooral wanneer je het spel niet met de gyrobesturing speelt. Volgens mij is dit het spel dat je het gemakkelijkst in 3D kunt accepteren. De ontwikkelaars van Super Mario 3D Land22 zeiden zelfs Iwata Vraagt: SUPER MARIO 3D LAND Waarom denk je dat Mario Kart 7 zo geschikt is voor 3D? 22 Super Mario 3D Land: Een 3D-actiespel dat op 13 november 2011 verscheen voor het Nintendo 3DS-systeem. Dit is het nieuwste deel in de Super Mario –serie.
Dat komt doordat je zichtlijn vastligt. De omgeving glijdt net als in de werkelijkheid aan je voorbij, dus dat voelt natuurlijk. En het was goed dat we elk aspect apart hebben aangepast, waarbij we ervoor zorgden dat dingen niet teveel op je afkwamen en de verschillen niet te groot waren.
Yabuki heeft heel hard aan die aanpassingen gewerkt, waardoor er niets is wat in 3D vreemd om me overkomt. En misschien worden de beelden niet wazig omdat de speler net iets voorbij de kart kijkt.
Dat klopt. Je kunt op voorhand gemakkelijk inschatten waar de speler zal kijken. Het is niet meteen je vakgebied, maar wat denk jij ervan, Nagata?
Het eerste spel waarmee ik in stereoscopisch 3D experimenteerde op de Nintendo 3DS was Mario Kart Wii.
Mijn eerste indruk ervan was erg goed. In die tijd was het al duidelijk dat Mario Kart in 3D zou gaan werken. Als spelers de hele tijd dezelfde kant op rijden, kijken ze naar de kart en iets er voorbij, dat zijn gunstige omstandigheden voor de weergave van het perspectief.
Bedankt. Binnenkort belandt dit spel in de handen van spelers. Om deze sessie te eindigen, wil ik elk van jullie vragen of je nog iets aan de spelers wilt vertellen. Laten we met jou beginnen, Nagata.
Ik vraag me af of het wel goed is om zoveel van je werk te genieten! (lacht) Eerlijk gezegd had ik tijdens het spelen nauwelijks het gevoel dat ik aan het werk was!
Niet? (lacht) Toen je de Wi-Fi-communicatiefunctie intern ging testen en ik mee mocht doen, was dat inderdaad heel gezellig.