In het begin deed het luchtgebied dienst als levelkeuzescherm, later werd het een stad genaamd Skyloft, een vertrekpunt voor avonturen. Iwamoto, als de “luchtbendeleider”, hoe denk je dat dat zo gekomen is?
Skyloft is in feite een plaats waar je je voorbereid op het volgende avontuur. We wilden een soort thuisbasis, een plek waar je steeds weer naar terugkeert als je iets hebt volbracht.
De meest bijzondere spelhandelingen in Skyloft zijn het terugbrengen van schatten die je in de wereld onder de wolken verzamelde om er andere dingen van te maken.
Juist. Met de schatten kun je verschillende dingen doen, zoals je items versterken en je uitrusting aanpassen. Er is ook een voorraadwinkel, de Item Check waar je de inhoud van je Adventure Pouch kunt veranderen.
Simpel gezegd, kunnen spelers bedenken met wat voor soort Link ze willen spelen als ze afdalen naar het oppervlak voor een bepaald avontuur, en op basis daarvan de voorwerpen in hun reistas kiezen.
Precies. Als je een paar herstellende drankjes meeneemt, ben je een duurzame Link. Als je medailles meeneemt die helpen dingen te verzamelen, zullen meer schatten verschijnen.
Maar er is een limiet aan wat je bij je kunt dragen, dus als de Adventure Pouch vol is, moet je de dingen eruit halen die je het minst goed kunt gebruiken.
Ja. In de bazaar vind je allerlei soorten winkels met reisbenodigdheden. Je kunt er items kopen, potions mixen of voorwerpen opslaan. We hebben de bazaar zo gemaakt dat je al die dingen snel en makkelijk in dezelfde plaats kunt doen.
Ja. Het zou spelers tijd en moeite kosten als al die zaken over de stad verspreid lagen, dus hebben we ze gebundeld in het centrum van Skyloft.
Er zijn verschillende ingangen, dus kun je de bazaar van elke kant binnengaan. En we hebben winkels die bij elkaar passen naast elkaar gezet.
De stad is ontworpen met functionaliteit als voornaamste focus. Nu heb ik een vraag voor Hisada, die de landvormen ontwierp. Heb je veel onredelijke verzoeken ontvangen van de planners?