Bedankt dat jullie vandaag tijd hebben gemaakt.
Noot van de redactie: dit interview bevat videobeelden van de Japanse versie van het spel. In Europa zal het spel beschikbaar zijn in Europese talen.
Dit is onze tweede sessie van Iwata vraagt over The Legend of Zelda: Skyward Sword. Ik heb jullie allemaal hier verzameld om te praten over hoe vol het bos in dit spel is. Vertel waar je aan hebt gewerkt en stel je voor. Fujibayashi-san zat in de vorige sessie, dus laten we beginnen met Asuke-san.
Ik ben Hiramuki, ook van EAD. Het eerste spel waar ik aan werkte bij Nintendo was Pikmin.1 Daarna werkte ik lang aan de speelvelden van Pikmin, maar toen raakte ik betrokken bij The Legend of Zelda met The Legend of Zelda: Phantom Hourglass2 voor het Nintendo DS-systeem. 1Pikmin: een strategisch actiespel voor het Nintendo GameCube-systeem waarin de speler naar onderdelen van een ruimteschip zoekt in het gezelschap van de mysterieuze Pikmin-wezentjes. Het eerste spel werd in oktober 2001 in Japan uitgebracht en het vervolg in april 2004 in Japan. Beide titels zijn in Japan ook uitgebracht als onderdeel van de New Play Control!-spelserie voor het Wii-systeem in december 2008 en maart 2009. 2The Legend of Zelda: Phantom Hourglass: een actie-avonturenspel met stylusbesturing dat in juni 2007 in Japan is uitgebracht als de eerste titel in de The Legend of Zelda-serie voor het Nintendo DS-systeem.
Ik ben Ito van EAD. Ik had de leiding over de algemene special effects. Sinds ik bij het bedrijf zit, heb ik gewerkt aan The Legend of Zelda: The Wind Waker3, The Legend of Zelda: Twilight Princess4 en The Legend of Zelda: Spirit Tracks5, dus dit was mijn vierde The Legend of Zelda-titel. 3The Legend of Zelda: The Wind Waker: een actie-avonturenspel dat in december 2002 in Japan is uitgebracht voor het Nintendo GameCube-systeem. 4The Legend of Zelda: Twilight Princess: een actie-avonturenspel dat in november 2006 voor het Wii-systeem en het Nintendo GameCube-systeem is uitgebracht. 5The Legend of Zelda: Spirit Tracks: een actie-avonturenspel dat in december 2009 voor het Nintendo DS-systeem is uitgebracht.
Om te beginnen is de structuur van dit The Legend of Zelda-spel zo gemaakt dat het leuk is om op bekende plekken te spelen. Dus in plaats van een hele hoop nieuwe speelvelden te maken – zoals in voorgaande spellen – wilde je velden creëren waarin de speler meerdere keren doorheen kan gaan om echt van de omgeving te genieten. Eerst wil ik je vragen waarom je hebt besloten om het zo te maken.
Miyamoto-san heeft dat altijd tegen Aonuma-san gezegd, en deze keer zei Aonuma-san het tegen jou! (lacht) Als je een hele hoop nieuwe velden maakt, en het allemaal rekt, wordt het alleen maar groot en kan het zich een beetje gaan voortslepen.
Dat klopt. Ik dacht dat het iets zou toevoegen als we de velden niet uitgestrekt zouden maken, maar er juist hoogte en diepte aan zouden toevoegen, zodat je er elke keer iets nieuws zou ontdekken en op een andere manier plezier beleeft.
Met andere woorden, compact betekent niet letterlijk kleine en krappe velden, maar voller, en nog steeds compact.