Een strijd tegen tegenstrijdigheden
Noot van de redactie: dit interview bevat videobeelden van de Japanse versie van het spel. In Europa zal het spel beschikbaar zijn in Europese talen.
We bespreken The Legend of Zelda: Skyward Sword nu voor de zesde keer in ‘Iwata vraagt’. Zouden de drie nieuwe deelnemers zichzelf even willen voorstellen?
Ik ben Mori van de divisie voor softwareplanning & ontwikkeling (SPD). Ik werkte aan de scripts voor de filmscènes, en verzorgde gedeeltelijk de regie en storyboards.
Dat is wat minder dan de volledige, vijfjarige ontwikkelingsperiode. Maar dat komt omdat je de filmscènes pas maakt nadat de structuur van een Legend of Zelda-spel is bepaald. Anders loop je later tegen problemen op.
Ik ben Wakai van de divisie voor analyse en ontwikkeling van entertainment (EAD). Ik coördineerde het geluid en schreef ook wat van de muziek. Het eerste Legend of Zelda-spel waar ik aan werkte was The Legend of Zelda: The Wind Waker1. Dit was mijn tweede Legend of Zelda-spel. 1 The Legend of Zelda: The Wind Waker: een actie-avonturenspel voor het Nintendo GameCube-systeem, dat in Japan in december 2002 werd uitgebracht.
Het spel vroeg om veel filmscènes, dus je moest beginnen met het maken van een solide fundering en een spelsysteem.
Ik bedacht eerst een script dat ongeveer binnen de structuur paste, en stelde dat voor aan Aonuma met de woorden, ‘Wat denk je ervan om zoiets te doen?’
Het thema is dit keer het zwaard, dat gebruikmaakt van het Wii MotionPlus2-accessoire. Als je het hebt over een zwaard in The Legend of Zelda, dan denk je al snel aan het Master Sword. Al vrij snel besloten we om de oorsprong van het Master Sword te behandelen. 2 Wii MotionPlus: een accessoire met een ingebouwde gyrosensor, waarmee de bewegingen van de speler nauwkeurig worden geregistreerd. Deze technologie is ook ingebouwd in de Wii-afstandsbediening Plus. Om The Legend of Zelda: Skyward Sword te spelen, is een van deze accessoires benodigd.