Noot van de redactie: dit interview bevat videobeelden van de Japanse versie van het spel. In Europa zal het spel beschikbaar zijn in Europese talen.
Misschien ligt het aan mij, maar ik denk dat veel mensen de indruk hebben dat The Legend of Zelda-spellen door een stel mannen worden gemaakt. Van de Animal Crossing1-spellen kun je nog denken dat er veel vrouwen bij betrokken waren, maar The Legend of Zelda is een serie waarin een held met een zwaard en schild vecht. Maar eigenlijk hebben er veel vrouwen aan gewerkt, dus vandaag zou ik willen vragen hoe jullie hebben geïnvesteerd in dit spel met jullie eigen gevoel en persoonlijkheid. Bedankt dat jullie allemaal vandaag gekomen zijn. 1Animal Crossing: het eerste spel in de Animal Crossing-serie was een simulatiespel dat in april 2001 in Japan is uitgebracht voor het Nintendo 64-systeem. Andere delen zijn uitgekomen op het Nintendo GameCube-systeem, het Nintendo DS-systeem en het Wii-systeem. Het nieuwste deel is momenteel in de maak voor het Nintendo 3DS-systeem.
Ik ben Hosaka van Entertainment Analysis & Development Division (EAD). Ik werkte bij de planning. Het laatste spel waar ik aan gewerkt heb is The Legend of Zelda: Spirit Tracks2 voor het Nintendo DS-systeem. Daarvoor werkte ik aan spellen als Wii Fit3 en Animal Crossing, die precies het tegenovergestelde zijn van The Legend of Zelda-spellen. 2The Legend of Zelda: Spirit Tracks: een actie-avonturenspel dat met de stylus wordt bestuurd en in december 2009 is uitgebracht voor het Nintendo DS-systeem. 3Wii Fit: software die plezier en fitness combineert voor het Wii-systeem, in december 2007 uitgebracht in Japan. Het werd geleverd met het Wii Balance Board. (Het is momenteel verkrijgbaar als Wii Fit Plus, met extra eigenschappen.)
Ik heb aan de kerker gewerkt in het tweede deel van de vulkaan, en ook het ontwerp van de velden.
Ik ben Hirono, ook van EAD. Naast het ontwerpen van personages die Link op zijn reis tegenkomt, had ik de coördinatie over dat team. Daarvoor werkte ik aan The Legend of Zelda: Spirit Tracks, waar ik de personages voor ontwierp.
Ik ben Iwasaki van EAD. Ik coördineerde werk dat te maken had met voorwerpen en overzag het ontwerp. Ik werkte ook een beetje aan voorwerpen in Skyloft.
Ja, er zijn er veel. Het was zelfs lastig te bevatten hoeveel. Ik heb veel bijgedragen aan eerdere spellen in The Legend of Zelda-serie, maar dit was de eerste keer dat ik er echt volledig bij betrokken was.
De afgelopen jaren heb ik gewerkt aan spellen als Mario Kart Wii4 en Wii Sports Resort5. Voor die spellen heb ik voornamelijk aan animaties gewerkt. 4Mario Kart Wii: een racespel vol actie dat in april 2008 is uitgebracht voor het Wii-systeem. 5Wii Sports Resort: een sportspel dat in juni 2009 in Japan is uitgebracht. Het maakt als eerste spel gebruik van het Wii MotionPlus-accessoire. De spelers kunnen genieten van twaalf vermakelijke sporten.
Ik ben Marunami van EAD. Ik deed de coördinatie over zaken die met de voorwerpen hadden te maken. Om precies te zijn overzag ik het ontwerp en regelde ik de planningen, en maakte ik ook content die met name gericht was op voorwerpen in het bos en de woestijn.
Oké. Aangezien ik vandaag met een aantal vrouwelijke ontwikkelaars praat, zou ik als eerste willen vragen welke indruk The Legend of Zelda op je maakte toen je het voor het eerste speelde, en hoe jouw kijk op het spel veranderde, toen je er eenmaal aan ging werken. Hisada-san?