Nee, helemaal niet.
Totaka-san, toen jij regisseur werd, moet je een paar van je ideeën hebben uitgeprobeerd. Is het zo dat het spel meteen daarna begon te werken?
Echt waar?! O, ik snap het al! Je kon je geen muziekspel voorstellen zonder enige vorm van muzieknotatie.
Precies. Gasten als Totaka-san, die verstand hebben van muziek, hebben gevoel voor ritme en kunnen uit zichzelf maat houden, dus voor hun maakt het niet uit of ze nu notenbalken zien of niet. Maar gasten als ik, die zelfs geen blokfluit konden spelen op het vwo, hebben zonder enige vorm van aanwijzing geen idee wat ze moeten doen of wanneer ze het moeten doen.
Dat is grappig (lacht). Dit team had een professionele muzikant en iemand die zo goed als niets van muziek weet!
Misschien. Het spel was natuurlijk niet zo makkelijk om te spelen als nu, maar ik ben het type dat het plezierig vindt om binnen bepaalde restricties zijn best te moeten doen, dus ik vermaakte me best. Morii-kun, daarentegen, bakte er helemaal niets van.
Maar hij was de perfecte persoon om uit te vinden waar anderen, net als hij, problemen zouden ondervinden. Dus een hoop functies van het spel werden op zijn bord gelegd.
Nadat ik een clip had gezien die Totaka-san had gemaakt, wilde ik hetzelfde doen. Ik vroeg Hikino-san, de hulpregisseur, hoe ik zoiets kon maken, een jazz-achtig nummer. Hij zei dat ik moest beginnen met elk stuk apart en dat het daarna allemaal samen zou komen.