Inderdaad. Ik ben blij dat ik er dit keer bij kan zijn.
Nu Wii Music uit is, hebben we een boel om over te praten. Zo is Miyamoto-san de wereld rondgereisd om het spel te promoten en heeft het promotieteam video's gemaakt die bewijzen wat we in onze vorige sessie zeiden, namelijk dat je kunt leren drummen door de Drum Lessons van Wii Music te volgen. Ik weet zeker dat ik veel nieuwe dingen ga horen en daarom heb ik iedereen nog eens verzameld voor een nieuwe discussieronde. Kondo-san, die ging over het geluid van het spel, was vorige keer afwezig.
Het is ongelooflijk dat zelfs iemand die moeizaam begint, bekend kan raken met echte drums in ruwweg een week.
Dit komt waarschijnlijk doordat de basisindeling van het drumstel hetzelfde is. Bovendien worden er animaties gebruikt bij de lessen, om te tonen hoe je op de juiste manier drumt. Je leert dit met je lichaam, dus als je een echt drumstel voor je hebt, kun je meteen aan de slag.
In Wii Music bespeel je in feite een luchtdrumstel. Als je vervolgens achter een echt drumstel gaat zitten en daarmee overweg kunt, is dat werkelijk interessant.
Ons volgende onderwerp is Miyamoto-sans reis, eind oktober, naar Europa en Amerika. Waar had je het over met de mensen daar?
Maar als je Wii Music koopt, kun je binnen vijf minuten in een ensemble samenspelen!
Daarom denk ik dat Wii Music een enorm geavanceerd muziekinstrument is, het instrument van de toekomst. In Europa en Amerika vertelde ik iedereen dat het een nieuw soort instrument is dat iedereen gemakkelijk en met plezier kan leren te bespelen.