O, is dat zo? (Lacht.) Maar de nummers in Wii Music zijn speciaal. Het aantal gegevens voor ieder liedje moet gigantisch zijn.
Dat dacht ik al. De software moet voorbereid zijn om zo te reageren dat, ongeacht hoe iemand speelt, het nummer altijd goed klinkt. De partituren van de nummers alleen al moeten behoorlijk substantieel zijn en je kunt het niet allemaal aan een computer overlaten, toch?
Toen ik het uiteindelijke product zag, dacht ik dat de programmeurs van de nummers een verschrikkelijke tijd moesten hebben gehad (lacht).
We wilden dat mensen overal ter wereld het leuk zouden vinden om de muziek te spelen, en dus kozen we voor muziek die overal ter wereld bekend is.
Er waren slechts 10 nummers, maar je kon met verschillende arrangementen spelen. We dachten dat 10 nummers daar voldoende materiaal voor zouden bieden.
Nou, we raadpleegden Miyamoto-san en hij zei dat er niet genoeg nummers waren. Hij stelde er 100 voor.
Ik wist dat het ongelooflijk moeilijk zou worden. Maar nadat ik er over na had gedacht, kwam ik tot de conclusie dat 100 nummers noodzakelijk waren en dat we het dus maar moesten doen.Maar ik dacht dat veel van die liedjes, als we er zoveel hadden, hetzelfde zouden klinken. En bovendien, zoals Wada-san net zei, kon een nummer op een aantal verschillende manieren worden gespeeld. Ik bedacht dat er zelfs met 50 nummers zoveel manieren zouden zijn om ermee te variëren, dat niemand zou denken dat het er te weinig waren.Toen ik dat tegen Miyamoto-san zei, zei hij dat 50 nummers in orde was en de zaak was afgedaan Hij voegde er echter wel aan toe dat minder dan 50 nummers geen optie was (lacht).
Nou, iedere taak zou met 50 vermenigvuldigd worden, dus ik wist dat het lastig zou worden. Ik probeerde echter blij te zijn om het feit dat er van die 100 nog maar 50 over waren.