Takeda had het er eerder over dat hij Wii U Chat van een spelelement wilde voorzien. Je deed dat door er een functie aan toe te voegen waarmee je tijdens een chat kunt tekenen, en tekst kunt schrijven op het touchscreen van de Wii U GamePad.
Ja. We wilden dat je tijdens gesprekken iets te doen had, om de conversaties leuker te maken. Je kunt de Wii U GamePad gebruiken om te tekenen en te schrijven, dus dit idee ontstond eigenlijk vanzelf. Het is in werkelijkheid veel leuker dan je zou denken. Het gebeurt niet vaak dat je op iemands gezicht kunt krabbelen, maar je kunt de neiging krijgen om het te proberen. Toen wij het probeerden werd het ijs gebroken en kwam de conversatie op gang. Normaal gesproken krijg je niet snel de kans om op het gezicht van je baas te tekenen, maar tijdens de ontwikkeling konden we dat doen. Het maakt je zelfs vrolijk als er op je gezicht wordt getekend.
Het is opwindend als je bijvoorbeeld denkt aan een grootouder die het gebruikt met zijn of haar kleinkind. Heeft deze functie er vanaf het begin zo uitgezien?
Wat het ook leuk maakt, denk ik, is dat je mensen in realtime ziet tekenen. Heeft het team van Nintendo-brievenbus17 jullie niet geholpen met deze functie?17. Nintendo-brievenbus: een communicatiemiddel voor het Nintendo 3DS-systeem, dat door Nintendo in december 2011 werd uitgebracht. Sinds mei 2012 wordt het voorgeïnstalleerd op de SD-kaart van de Nintendo 3DS.
Dat was Kitais idee. In eerste instantie was het een gewone platte lijn, maar ik wilde dat het zichtbaar zou zijn op elk type achtergrond, en dit is wat ze bedacht. Gek genoeg zijn de lijnen altijd duidelijk zichtbaar.
O, is dat zo? Eigenlijk dacht ik, ‘Wat is deze pen duidelijk op een echte afbeelding.’ De generatie die opgroeide met printclubs denkt daar misschien anders over.* Opmerking: ‘printclubs’ – in Japan bekend als ‘purikura’ – zijn fotoautomaten die sinds halverwege de jaren ’90 razendpopulair zijn in Japan, vooral onder meisjes. In tegenstelling tot een gewone fotoautomaat, kunnen gebruikers van deze ‘printclubs’ foto’s nemen en personaliseren. Met de ingebouwde software kunnen dingen als decoratieve omlijstingen, handgeschreven teksten in fluorescerende kleuren en grappige stempels worden toegevoegd, voordat de foto’s worden afgedrukt.