De uitdagingen van een draadloos systeem
Vandaag ga ik vragen stellen over de Wii U GamePad-controller. Als hij eenmaal voltooid is, lijkt het niet meer dan normaal dat alles perfect werkt. Maar het is voor veel mensen een proces van vallen en opstaan geweest om dit voor elkaar te krijgen. Allemaal bedankt voor jullie komst vandaag.
Ik ben Yamashita van de groep Integrated Research & Development. Ik had de leiding over de samenstelling van de algemene software. Ik werkte samen met Iwamoto aan zowel de firmware1 die de Wii U GamePad bestuurt als de software waarmee hij verbinding maakt met het Wii U-systeem. 1 Software in een apparaat die de basisfuncties ervan regelt.
De Wii U GamePad is niet gemaakt om de spellen direct te verwerken. Er worden signalen van diverse accessoires naar het Wii U-systeem verstuurd, en daar worden ze verwerkt. De Wii U GamePad toont vervolgens de beelden die hij vanaf het Wii U-systeem ontvangt. Hij wisselt niet alleen draadloos gegevens uit met het Wii U-systeem, maar kan ook zelfstandig worden gebruikt, bijvoorbeeld als afstandsbediening voor de tv. Jij hebt de ontwikkeling van dat algemene systeem gecoördineerd.
Ik ben Ito, ook van de groep Integrated Research & Development. Ik had de leiding over het algemene ontwerp van de hardware. Ik bepaalde de IC2-specificaties en zorgde ervoor dat de uitwisseling van beeld en geluid tussen de Wii U GamePad en het Wii U-systeem zonder merkbare vertraging verloopt. In het verleden werkte ik aan het ontwerp van diverse apparaten, zoals de Wii-afstandsbediening en het Wii MotionPlus3-accessoire. 2 Een geïntegreerde schakeling met diverse functies die op de printplaat is bevestigd. 3 Een accessoire met een gyrosensor dat aan de Wii-afstandsbediening kan worden bevestigd. Tegenwoordig liggen in de winkels de Iwata vraagt: Wii MotionPlus, waarin de functies van Wii MotionPlus aan de Wii-afstandsbediening zijn toegevoegd. De Wii-afstandsbediening die bij het Wii-systeem werd geleverd is vervangen door de Wii-afstandsbediening Plus.
Ik ben Mae van de groep Integrated Research & Development. Ik werkte aan de draadloze communicatietechnologie voor de Wii U GamePad en Wii U. Omdat de Wii U GamePad een controller is, is het van groot belang dat er geen merkbare vertragingen zijn tussen beeld en geluid, dus heb ik me daar voor ingespannen.
Ik ben Ibuki van de groep Integrated Research & Development. Ik werkte aan het industriële ontwerp van de Wii U GamePad. Dit keer heeft de hele groep voor industrieel ontwerp samengewerkt om tot het uiteindelijke ontwerp te komen. Als een van de teamleiders was ik betrokken bij de algemene ontwikkeling van de Wii U-hardware.
Naast het gebruik van 3D-printers, worden verschillende technieken gebruikt voor aanpassingen aan ontwerpen. Je moet niet alleen snijden, maar ook dingen toevoegen en boetseren. In sommige gevallen gebruikten we klei om objecten te vormen. Als we een bepaald ontwerp wilden presenteren, maakten we dit na met een 3D-printer voor een schone versie. Later konden we dat model dan weer met de hand verder aanpassen.