Als je draadloze verbindingen maakt, heb je te maken met onzichtbare radiogolven, dus dat levert vast veel problemen op waar je eerder nooit mee te maken had. Mae, hoe hebben jullie gezorgd voor een stabiele draadloze verbinding?
Het grootste probleem met draadloze verbindingen is het comprimeren en versturen van CG (computergraphics). CG verschilt enorm van natuurlijke beelden, en om de beelden op een aanvaardbare kwaliteit te presenteren na het comprimeren en decomprimeren, hadden we een veel hogere bitsnelheid18 nodig dat we aanvankelijk dachten. 18 Dit is de hoeveelheid gegevens die per seconde kan worden verstuurd en ontvangen. In het algemeen is een hogere bitsnelheid goed voor een hogere beeld- en geluidskwaliteit. Bij een lagere bitsnelheid neemt het formaat van de gegevens af, maar vermindert ook de beeld- en geluidskwaliteit.
De schaalgrootte van het object veranderde, het bewoog op een complexe manier die moeilijk te volgen was.
Bij het comprimeren van video wordt het eerdere beeld meestal vergeleken met het huidige beeld, om te zien hoe het object heeft bewogen. Maar als de beweging van een object niet bepaald kan worden, werkt het comprimeren niet goed.
Een bewegend rooster! Het slechtst denkbare beeld voor het comprimeren van video!
Bij het comprimeren van video, zijn er beelden die zich gemakkelijk laten comprimeren, en beelden die daar minder geschikt voor zijn. Bij een van de eerste proeven gebruikte je al zo’n beetje de moeilijkste beelden en je dacht, “O nee! Dit is een ramp!”
Ja. Dit was kort voor de E319 van vorig jaar (2011). We hielden een spoedvergadering met onder andere Ito en Mae en zeiden, “Hoe gaan we dit oplossen?!” Maar achteraf gezien vind ik het juist goed dat we meteen al met zulke moeilijke videobeelden werkten. 19 Een videospellen- en entertainmentbeurs die meestal in Los Angeles wordt gehouden.
We zijn nog geen moeilijkere beelden tegengekomen… nog niet. Dus was het goed dat we hier al vroeg mee werkten. Vlak voor de E3 van vorig jaar hebben we hard gewerkt om de beeldkwaliteit te verbeteren, zodat we de Wii U tijdens de show konden tonen. Dat was voor mij persoonlijk een belangrijke zaak.