Kom meer te weten
Dat is een onderwerp waar we veel over hebben gesproken. We besloten uiteindelijk dat het simpel en begrijpelijk moest zijn, dus we zorgden ervoor dat beide schermen hetzelfde beeld laten zien. Het idee erachter is dat je het tv-scherm kunt gebruiken als je met gezinsleden speelt, en het scherm van de Wii U GamePad als je alleen speelt.
Tamiya, waar besloot je mee te beginnen, toen je een videochatsysteem wilde verwerken in een spelcomputer?
Wat mij het belangrijkst leek was niet wat je doet tijdens een videochat, maar wat daaraan voorafgaat. Voordat de chatverbinding wordt gemaakt, zit je met ingehouden adem te wachten. Maar op het moment dat de verbinding tot stand komt en je de ander in de ogen kijkt, ben je blij. Die directe ervaring wilde ik bieden, zonder dat je nog allerlei vervelende dingen hoeft te doen.
Tegenwoordig beschikken videochatsystemen over allerlei functies, maar als het te veel werk is om een chat te beginnen, zullen mensen het niet gebruiken. En in het geval van de Wii U zijn er natuurlijk ook mensen die het systeem willen gebruiken, maar niet veel weten over dergelijke functies.
Precies. We wilden dus dat die mensen Wii U Chat probleemloos konden gebruiken, wat inhield dat we het zo simpel mogelijk moesten maken. Binnen het ontwikkelingsteam noemen we het de ‘tweestapsverbinding’.
Als je Wii U Chat opstart, zie je een lijst met alle Mii-personages die je als vriend hebt geregistreerd. Stap een: kies een vriend waarmee je wilt praten. Stap twee: druk op de belknop om een verbinding te maken!
De Mii-personages worden gerangschikt in volgorde van de mensen waar je het meest mee belt. Het Mii-personage van de persoon waarmee je het vaakst videochat wordt als eerste getoond, dus als je een verbinding wilt maken met iemand waar je regelmatig mee chat, hoef je niet eens te bladeren om het Mii-personage van die persoon te vinden.
Dat is waar. Wij gebruiken thuis videochat, maar gewoonlijk blijft dat beperkt tot de mensen die ons het meest dierbaar zijn, zoals gezins- en familieleden, goede vrienden of een partner.
Takeda zei, ‘Ik wil dat dit een systeem wordt dat gezinnen gelukkig maakt.’ Daarna zei hij nog twee dingen: ‘Omdat dit wordt gemaakt door Nintendo, moet het een spelelement bevatten,’ en ‘Ik wil dat iedereen dit vanaf de eerste dag kan gebruiken.’