Moving on, I’d like to ask some more about the Nintendo DSi’s most obvious new characteristic - the cameras. Imaizumi-san, would you please introduce yourself?
I’m Masahiro Imaizumi from the Software Development & Design Department’s UI Design Group. Somewhere along the way…I became the director of the DSi’s camera applications.
Okay. Originally, I was a member of the Console Features Review Team,which has been mentioned here before. I gathered everyone’s opinions, sorted them out, and passed them along. During those discussions, one thing everyone was certain about from the start was including photo software.
I thought that if I were making it myself, I would go the route of a digital camera you can play with. Of course, in my position at the time, I viewed it as someone else’s problem to work out the details.
So you wrote the specifications, all the while thinking, “If I were making it…”, based on the idea of a digital camera you can play with?
Yes. He had been director of the DS Shigurenden (released only in Japan) and after that he was in charge of the Wii Internet Channel. Given how good he is at coordinating things, he ended up being the one to soak up everyone’s opinions regarding the cameras and put them together into concrete specifications. It just seemed right to keep him on as director.
If you’ve already got someone making all kinds of decisions, using that person as director is only natural, I suppose. So before you knew it the team had come together, and, Imaizumi-san, you found yourself the director.
Much has already been announced, but could you briefly explain the features involved in a “digital camera you can play with”?
11 types of play . As soon as you take a picture, you can start playing with the Distortion Lens and the Graffiti Lens. With the Distortion Lens you can use the stylus to bend subjects out of shape, and with the Graffiti Lens you can write on them or stamp images onto them. The Frame Lens has about ten kinds of regular frames and fun ones using images such as Mario’s hat and moustache. You can crop the pictures you take and make your own unique frames.
There were lots of women on the team this time, so a lot of the stamps, frames and other frills are cute. There are also modes for changing the colours, for example, by colouring only certain parts of black-and-white photos or changing red to blue.