Two Cameras and an SD Card
Let's start with how development of the Nintendo DSi began. It was you, Kuwahara-san, who started moving on this, right?
Yes. I'm Masato Kuwahara from the Development Engineering Department. It all began when toward the end of 2006 my boss assigned me to work on a new DS and told me to put together a proposal for presentation at the end of December outlining what kind of system we wanted to make.
I'll say! And by February of the next year, we would have to hammer out most of the specifications for the internal chip. We had to move at an incredible pace. From planning to determining the specs, we moved from one thing to the next without a pause. It was pretty intense.
One thing that was difficult was developing the project while keeping in mind how to sell it. What I mean is, it wasn't a completely new piece of hardware, so we couldn't plan on there being several big titles to be simultaneously released with it.
Because it's not an entirely new platform. It's the third console in the Nintendo DS line.
Exactly. So, to put it simply, we have to be able to sell the console on its own. It also has to be able to meld into the already-existing DS market.
That was the source of some frustration for me. I couldn't move forward at full blast, but if I didn't move forward, it wouldn't feel new. It was quite a dilemma.
In other words, you would have felt freer if you could have ignored the technological precedents and the existing market for the DS, but since you had to restrict yourself to the DS platform, figuring out how to be innovative within that framework was a big challenge.
Despite these restrictions, compared to the DS Lite, the DSi has quite a few new features. Do you remember which one you settled on first?
Originally, the DS's Touch Screen was its sense of touch, and the microphone input was its ears. I remember this time hearing someone suggest early on that we should give the console eyes. It has two - one on the outer shell and one inside when you open it. Could you tell me the reasons or background for that?
To explain simply, the outer camera is there so you can take pictures of other objects or persons as you usually would with a digital camera. The inner camera is for taking pictures of yourself while you play. That's why there are two.