The Nintendo DSi has an internal memory, so you can download games and applications. This time I’d like to talk about the DSi Browser, which will be available for use immediately after the release of the DSi. Let’s start with self-introductions.
I’m Shinya Takahashi from the Software Development & Design Department. I mainly oversee teams making software development environments and teams making such software as Brain Training, English Training, and Daigasso! Band Brothers. (English Training was not released in the UK, and Daigasso! Band Brothers was a DS game released only in the Japanese market). This time, I served a relatively broad-ranging function overseeing aspects of projects such as the DSi Menu and DSi Cameras, as well as the DSi Browser, which we’ll introduce here, and the software for download later on.
I’m Eiichi Shirakawa. I was in charge of the DSi Browser. I was mainly our liaison with Opera1. Also, I assessed any technological problems that arose during development and worked toward solving them.
1. Opera Software: A Norwegian software development company that has been developing web browsers for a long time.
I’m Satoshi Furukawa. I usually work on game user interfaces. I’ve specialised in trying to make them as easy to use as possible. This time I was in charge of making the DSi’s Internet browser, the DSi Browser, as easy to understand and use as possible.
Shirakawa-san and Furukawa-san have worked on browsers since the Wii’s Internet Channel. Early on in the process of making the Nintendo DSi hardware, having the browser run smoothly became a priority. Could you tell me what you were thinking at that time?
My top goal was to make a browser that I myself would find satisfying to use. Simply put, in order to make it smoother, we needed to increase the response speed. We wanted to do that to the greatest extent possible. If an Internet browser doesn’t run quickly and smoothly, it isn’t worth much. I thought, if we don’t clear that hurdle, we can’t even release it, and relatively early on I encouraged the others to tackle the project in that spirit.
I see. When it came to this injunction to make it “smooth,” what did you think, Shirakawa-san and Furukawa-san?
Hmm… The Nintendo DSi is a handheld games console, so compared to personal computers and Wii, there are hardware constraints.
Right. So the first thing we had to do was clear. With the original Nintendo DS Browser, whenever an action was performed, some time would pass before the program processed it and then reflected it on the screen. This time we decided to make that response time almost instantaneous at the rate of 1/60 of a second. Even if a webpage was going to be a little slow appearing, we wanted to at least show something moving. This had already been done for the Wii Internet Channel, so we decided to take that route with the DSi Browser as well. We asked Opera, and the people in charge there agreed, so under that policy, we made it so that users could scroll a page in real time.
Those of us working on the DSi Browser came up with a slogan to describe how we wanted to make it. That slogan was “Make it Snappy!” When we were drawing up the specifications and plans, there was a lot we wanted to do to make it fun or convenient, but for a while we dropped them all and focused on making it snappy! If we tried to make something convenient and enjoyable, but it didn’t run smoothly, it would defeat the whole purpose.