Miyamoto-san, up to this point we have talked about the new kinds of play added to the DSi, but someone is sure to mention that cameras and music players are all standard in today’s cell phones. What would you say to that?
Well, those kinds of concerns always come up during the planning stages. They did regarding Wii Fit, and even more were raised when we brought out the Nintendo DS.
That’s right. When you try to do something new, objections are sure to appear. Preconceived notions regarding features such as cameras and music players have become entrenched because of existing products, so when you try to explain something new, it can be next to impossible with words alone to draw a distinction with previous products.
Some might say that cell phones are enough. To that, all I can do is respond, “No, take a look at the final product. It’s completely different.” We want to make something you can play with, something fun, and we dedicate ourselves to that end.
That’s right. Nintendo doesn’t have any intention of directly competing with existing products, but the mass media has a tendency to portray everything as a rivalry between opposing companies. It seems some people have the impression that we want to compete with cell phones or the iPod, that putting cameras or music players in our devices is out of character for us. I hope those who have such an impression will take an interest in what Nintendo can make when it dedicates itself to pleasing as many people as possible who pick up a DS, and I hope they’ll actually pick one up themselves.
Now, here at the end, I’d like everyone to say a little something about how they think the Nintendo DSi is different from other electronic devices out there. Let’s start with Akifusa-san.
Okay. I’d just like to say once more that DSi Sound is more than a music player-it allows you to play with sound. We really broke down the music player, one of the main features of the DSi, so it’s easy to understand and use.
For example, while you’re listening to a song, if you press the Favorites button, you can add it to a prepared playlist. Also, for playlists on your average music player, you have to decide each list’s name on your own, but with DSi Sound, the playlist names have already been decided. The Top 10 playlist, for example, will only hold ten songs.
This may sound like I’m reaching for an extreme example, but since everyone’s DSi has the same playlists in it, I think when many users meet their friends they will say to each other, “Hey, what’s in your Top 10?”.
Because of the DSi’s two screens and touchscreen, it’s easier to add songs to playlists than it is on a computer. Development of DSi Sound originally started with an idea from Miyamoto-san, but when I see the final product, I feel like it possesses a value as a music player that previous music players haven’t.
That’s because the DSi has speakers with improved sound quality and volume. Of course, it can’t compare with using fully fledged headphones, but even if you don’t use headphones, you can enjoy listening to music with your family in the living room or dining room. You can enjoy it all over the house, alone in the bathroom or in your bedroom, without having to worry about a headphone cord.