Keeping It Safe
Koizumi-san, when you heard I thought it would be good if Hatena worked on it, what did you think?
I was really surprised. Until then we had planned on doing it all in-house. Besides, they're like a championship team from Koshien Stadium. (Koshien Stadium is where the Japanese National High School Baseball Tournament finals are held each year)
First we gave them a simple presentation. At first we sat at a big table across from each other, and began explaining using presentation software, but halfway through it got complicated (laughs), so I asked if I could go over to their side of the table, took the Nintendo DS, and sat down between Kondo-san and Ninomiya-san.
I was like, "This goes like this, and when this happens, bingo!" And after they'd looked it over, I explained what we had in mind for the network. Then they hit us with a barrage of questions, so I knew we should ask them to work on it. (laughs)
Kondo-san, what did you think when someone from Nintendo suddenly sat down next to you?
At Hatena we hardly ever use presentation software. Our motto is "Show them the real thing!" so it felt right to me. I thought, "Oh, they're like us!" (laughs)
When Koizumi-san sat down next to me and started energetically saying, "This is like this, and when you do this, see, isn't that cool?" I thought he was a lot like Kondo-san. (laughs)
Kondo-san is known for exclaiming, "I just hit on something amazing! Look!" (laughs) Then he shows us an idea he whipped up on his notebook computer. Adding the specific features comes later. Koizumi-san was a lot like that.
To tell the truth, I wondered what in the world it was. I wondered if you could really sell it as a game.
(laughs) At the time, we didn't know much about the Nintendo DSi, so we thought it would be sold normally as packaged software. We wondered what kind of people would buy it.