Big One-off Performance
WarioWare: Snapped! isn’t so much a game as it is a tool for making funny videos.
That’s right. So, while we were designing the microgames, we thought about what kinds of gestures would be likely to result in funny videos.
For example, you don’t want people to see you shaking your head from side to side and you don’t have many opportunities to see what your face looks like when you do. So we thought up a game for shaking your head side to side.
We were strapped for test subjects, but found some who didn’t know what was up and had them try it out. We saw which parts looked difficult, and then made adjustments so anyone could do it without explanation.
Yeah. He bellowed out, “No one said anything about this!” (laughs) Honest souls are more likely to get angry about it.
You can watch as they play, then, as a treat, see how they react when they see themselves at the end. (laughs)
It’s a new kind of game. Video games are fun because you get back more than what you put in, but this is a little different.
But many people, while they might not get angry, don’t like to have their picture taken, so we made it so that when you start a new game, the previous images disappear.
If the images disappear, then no one can take a peek at them later. The way everyone looked at mine! (laughs)
According to the guidelines for the Nintendo DSi, when the camera takes a photo it has to make a sound. But if it kept making noise while you were trying to play Snapped!, it would interfere with gameplay. So we addressed that problem by erasing the videos and photos. Also, as another specification, it doesn’t take videos or photos if the player doesn’t successfully complete the game.