This time I’d like to ask some questions about the features built into the Nintendo DSi. First let’s have those who played general roles introduce themselves.
I’m Tomoaki Kuroume from the UI Design Group within the Software Development & Design Department. After working on the Wii, I began working on the built-in features of the DSi. Compared to when I worked on the Wii, I looked at the entire development processes from a broader perspective this time. It was my job to facilitate the team’s progress and coordinate uniformity in design.
Next is Shigeru Miyamoto, whose name precedes him. (laughs) Ladies and gentlemen, I give you Shigeru Miyamoto.
Kuroume-san, what was the first thing you thought about when you first started working on the Nintendo DSi?
That’s right. A lot of people on the team had worked on the Wii. Everyone shared a sense of joy and an understanding of the value of making a console packed with amazing capabilities.
In other words, you had all worked together on the Wii and experienced a sense of satisfaction in providing users with satisfying built-in features, so everyone was positive about working on those features again. You knew that it would be more fun for users if you added some great new elements.
But once you realise that you’re the ones that are making it, you have to face reality. (laughs)