A Browser with the Nintendo Touch
When you compare the new DSi Browser to the earlier DS Browser, what has changed, and how has it changed?
How it feels. Compared to the DS Browser, when you use it, it’s got more of the Nintendo touch.
And how would you define “the Nintendo touch”? That when you press a button it responds immediately?
Even if you saw a video of someone using it, you might not think it’s that fast. When it comes to what can only be seen by the eye, such as display speed, the specs lose out to personal computers and Wii.
Um, this may not be very convincing, coming as it does from one of the DSi’s developers, but I think the DSi Browser is easier to view and easier to use than other handheld devices out there.
Well, when it comes to browsers for handheld devices, personally, I want the words to show up as fast as possible. Most other handheld browsers, however, give priority to displaying everything neatly. I don’t much care for that.
The DSi Browser has two modes for viewing the Internet. The DS was the same. In one mode the screen appears the way it would on a personal computer.
In one mode the screen appears the way it would on a personal computer. In the other, the words show up running from the top screen to the bottom, wrapping around so as to fit within the screen’s width. And you can combine use of the two, switching from one to the next in real time. For example, first you can scan through a page, and then display it in detail if it catches your interest.
With the DS Browser, the screens simply flipped their content. When we added this animated element on a suggestion from Shirakawa-san, the improvement was clear enough to make you say “Wow!”