After being surrounded by such splendid companions with whom you could argue so much, why did you leave the world of animation?
Ikeda-san has already retired from Nintendo, but he was once Miyamoto-san's boss.
That's why I call him Ike-chan. He's older than I am, but I argued with him a lot, too. Like when we made Flying Phantom Ship9. He was the director and I was the animation director.
9 Flying Phantom Ship is an animated film that was released in 1969. It was produced by Toei Animation Co., Ltd.
About 7 or 8 years, I think. About the time we were making Super Mario Bros10. He really gave me free rein. He was the first manager of the Entertainment Analysis and Development Department.
As I mentioned, I was free, going through a dull period. Then I met Ikeda-san in a coffee shop, and he asked if I'd like to join Nintendo. He said that from then on video games were going to require an increasing amount of know-how in animation.
That was true. At the time, hardly anyone in the gaming industry knew much about animation.
When we made the Popeye11 arcade game, I would watch the cartoon, stopping frame by frame to look at it and draw it myself.
11 Popeye: A Nintendo arcade game that appeared in 1982. The NES version was released in 1983.
There was a really famous animation picture book showing frame-by-frame photography of people and dogs running. Even though I was at an art university, I had hardly ever used it.