The Game Boy Advance Link Cable lets you connect your GBA to one, two or three other Game Boy Advance systems and experience the exhilaration of miniature multiplayer mayhem. Depending on the game, you can exchange high scores, swap items, or play simultaneously - and some titles allow you to share the fun with just one Game Pak.
Note: Check the Game Pak packaging, the Game Pak instruction booklet or our online gamepage to see if you need more than one copy of the Game Pak to play with friends, and to find out how many players can join in simultaneously. To use this cable, you must use Game Boy Advance Game Paks that feature multiplayer gameplay. Up to three Link Cables may be needed for multiplayer game play. Look for the Link Cable icon on Game Paks that support this accessory.
With the Wireless Adapter, now you can use your Game Boy Advance or Game Boy Advance SP to play or communicate with others without the need for cumbersome wires! The Wireless Adapter plugs straight into the back of your GBA and allows you to take part in multiplayer games with GBA games that support the Wireless Adapter. You can play with other Wireless Adapter enabled GBA players over a distance of up to ten feet away.
Suitable for specific games including Sonic Adventure 2: Battle and The Legend of Zelda: The Wind Waker, the Game Boy Advance Cable gives your Game Boy Advance the ability to communicate with your Nintendo GameCube. Depending on the game, you'll be able to exchange data and high scores between the two systems, unlock new game levels and secrets, or even use the Game Boy Advance as a supplemental input device.
Look for the Game Boy Advance Cable icon on Game Boy Advance games that support this accessory.
Treat your ears to the full benefit of Game Boy Advance SP's powerful PCM Stereo Sound System. With the Game Boy Advance SP Headphone Adapter - which plugs into the External Extension Connector 2 port - you can hear games as they're meant to be heard. Multi-layered background music, stunning effects and speech in crisp stereo sound - audio dynamite.