Everyone loves Game Boy. Packing a huge amount of power into a tiny package, this little console proved a revolution in videogaming when it launched in Japan in 1989. Since then, this pocket-sized system has sold over 100 million units, giving gamers all over the world the freedom to play their favourite games - including Tetris, Super Mario and Pokémon - no matter where they are.
All your favourite Nintendo characters - Mario, Yoshi, Pokémon, Donkey Kong, Samus Aran and more - can be carried with you wherever you wander, courtesy of Game Boy's catalogue of over 450 games. Whether you're after shoot-'em-ups, platform games, puzzles, fighting games or even sports titles, the original Game Boy has it covered.
The original Game Boy - initially available only in grey casing - was given a fresh lick of paint with a set of new colours in the early 1990s. In 1997, Nintendo went one better, shrinking the Game Boy's dimensions to create the even smaller Game Boy Pocket series. But whatever its appearance, Game Boy remains focused on granting gamers a mountain of fun in a miniature-sized package.