This is the tiny bit of kit you'll need to save your progress, best times, race replays and so on in almost all GameCube games. The '59' refers to the 59 'blocks' of information that the Memory Card can store. Some games use just one block to save, others use more, so check a game's packaging and manual to find out how many spare Memory Card blocks you'll need to save your progress.
Look for the Nintendo GameCube Memory Card icon on GameCube games that support this accessory. The Nintendo GameCube Memory Card can also be slotted into the Wii console, so you can keep playing your favourite Nintendo GameCube games with all your game progress intact.
Nintendo GameCube features four separate controller ports for a reason - the six-sided wonder truly comes alive when up to four players plug in a controller and enjoy the magic of Nintendo GameCube together. Several colours of additional Nintendo GameCube Controller have been released - purple, black, clear/purple and special edition colours. Choose your favourite, grab a four player-compatible game like Super Smash Bros. Melee or Wave Race: Blue Storm, and kick-start your GameCube party.
Suitable for specific games including Sonic Adventure 2: Battle, the Game Boy Advance Link Cable gives your Nintendo GameCube the ability to communicate with your Game Boy Advance. Depending on the game, you'll be able to exchange data and high scores between the two systems, unlock new game levels and secrets, or even use the GameCube Game Boy Advance as a supplemental radar screen or input device.
Slotting neatly into GameCube's Serial Port 1, the Nintendo GameCube Modem Adapter can be used to hook the system up to a 56Kbps modem.
The Nintendo GameCube RGB Cable allows you to enjoy games with a clearer, higher quality display than the composite AV cable - so you can see glorious games like Super Smash Bros Melee and Pikmin as they were meant to be seen, and feast your eyes on Nintendo GameCube's graphics at their maximum level.
The DK Bongos work just like a real set of bongos. Once plugged into a Nintendo GameCube controller port, players can hit the left and right drums and clap their hands together, in time to the music in the game. Sensors in the bongos pick up the player's drumming actions and a built-in microphone recognises the clapping sounds.
The Nintendo GameCube Microphone is enclosed in the original packaging of 'Mario Party 6' and can only be used with specially designed games.
'Wave' because it uses radio waves to communicate with Nintendo GameCube without the use of a cable, 'Bird' because you'll feel a soaring sense of freedom at the ability to move around the room at will as you play. You can use the WaveBird Wireless Controller anywhere within a 6-metre radius of Nintendo GameCube - and because it uses RF technology rather than infrared, your cat wandering between you and the TV won't ruin your game.
A single accessory: a Game Boy game library of thousands at your fingertips. The Game Boy Player allows you to plug in every Game Boy Game Pak in history - from classic Tetris to the latest Game Boy Advance epics - and witness them blaze forth from your TV. You can use the Nintendo GameCube Controller or a Game Boy Advance itself to take control of the big-screen bonanza. And the Game Boy Player has a link port just like Game Boy Advance, so you can hook up to your friends' Game Boys for multiplayer merriment.
Plug the Nintendo GameCube Broadband Adapter into GameCube's Serial Port 1 and you'll be able to hook up to high-speed broadband networks.
If your TV is lacking both a Scart socket (a long, rectangular multi-pin connection) and a composite AV input (three connectors coloured red, white and yellow), this is the cable for you. It allows you to plug your Nintendo GameCube straight into the aerial socket of your television - and the included Switch means you can flick between TV images and Nintendo GameCube play with ease.