The original Nintendo DS
Turn your Nintendo DS into a fully-functioning web browser with the Nintendo DS Browser. Surf websites, check and send emails, bank and shop online - all wirelessly!
With the DS Browser you can connect wherever there is a wireless internet connection: at home, at a public Wi-Fi hotspot or at one of Nintendo’s free Wi-Fi Connection hotspots located around the country.
Thanks to the Nintendo DS Touch Screen you can surf the web the same as if using a keyboard and mouse. The stylus is used to activate hyperlinks and click around pages.
Websites can be viewed with two modes: Overview Mode shows the complete site on one screen and you can highlight areas to enlarge on the other screen, while Small Screen Rendering Mode adjusts websites to fit inside the two Nintendo DS screens - eliminating the need for horizontal scrolling.
Included with selected Nintendo DS games like Actionloop and Metroid Prime Pinball, the Nintendo DS Rumble Pak puts more power in your handheld play sessions.
Simply put the Rumble Pak into the Game Pak Slot and feel the force in your fingers!
Look for the Rumble Pak logo on the game's packaging or gamepages on this website to find out if your game supports rumble.
The Nintendo MP3 Player is not much bigger than a Game Boy Advance Game Pak but, when slotted into Nintendo DS's Game Pak Slot, turns your handheld into a full-featured music player. Simply select tracks and adjust playing options with the easy on-screen interface and play your tunes through the DS speakers or headphones.