Thank you for inviting us.
Today I’m going to talk with Miyamoto-san and Konno-san about Nintendogs + Cats. I talked about this game with Konno-san for a live session of “Iwata Asks” on stage at Nintendo World 20111. But since some people couldn’t come to the event at Makuhari Messe or watch the webcast - and I’d like to talk to Miyamoto-san, as well - I’ve gathered the two of you here today. Thank you for coming. 1Nintendo World 2011 Nintendo 3DS Demo: An event held at Makuhari Messe for three days starting January 8, 2011. Each day, developers took the stage to present software for the Nintendo 3DS system, and on the final day, Mr Iwata and Mr Konno made a presentation about Nintendogs + Cats.
Since Nintendogs2 came out for the Nintendo DS system six years ago, a lot of people have asked, “One for cats is going to come out next, right?” and “Why hasn’t there been a Nintendogs 2?” Afterward, you never made a sequel to Nintendogs or a game with different animals. Why is that? 2Nintendogs: A game released for enjoying communication with puppies. It was released for the Nintendo DS system in April 2005 in Japan.
After Nintendogs was complete, we wondered how cats would work out and experimented by converting the dog model to a cat.
That’s right. But we just stuck on cat visuals, so the cat was wagging its tail! (laughs)
There were even ideas for animals like horses and dolphins. Some people said that horses would definitely sell well in Europe.
Yes. We actually considered it for the Wii system. But it doesn’t have a microphone, so you couldn’t talk to your dog.
Oh! So if the Wii Remote had had a mic, there might have been a Wii version of Nintendogs?
But there’s a distance between the Wii Remote and the television, so it might not have felt like you were petting your dog.
And to be honest, I didn’t feel like making a follow-up to Nintendogs at the time.
I wonder if it’s motivation that brings in fate. The motivation for making the first Nintendogs was when you first got a dog, but even if you could imagine a game with other animals, you didn’t feel like making one.