Starting Before Nintendo DS Launch
Today I have with me Umezu-san, who was in charge of the Nintendo 3DS system’s design, Sugino-san, whose team was in charge of the exterior design and internal layout of the hardware, and Konno-san, who was the project producer. Thank you for joining me today.
Sure. I’m Umezu from the Research and Engineering Department. My role was pulling together system design from the point of view of hardware, so I was in charge of specifications for SoC design.
“SoC” is an abbreviation for “system on a chip.” These days it’s called that because all systems necessary for running a game system are placed on a single semiconductor chip.
It used to be called a custom LSI.1 1Custom LSI: A large-scale integrated circuit specially designed and produced for a particular product.
The first time was for Game Boy Color.2 Next was Game Boy Advance3 and Nintendo DS4, and now Nintendo 3DS. 2Game Boy Color: A handheld game system released in Japan in October 1998 as the successor to the Game Boy system. It featured a colour screen. 3Game Boy Advance: A handheld game system released in Japan in March 2001 as the successor to the Game Boy Color system. 4Nintendo DS: A handheld game system with two screens, one of which is a Touch Screen. It was released in Japan in December 2004.
Game Boy Color came out in 1998, so you’ve been involved with LSI design for 12 years.
In other words, when you begin SoC design, the people around you aren’t telling you what kind of functions they want in the new system or giving you any hints for development.
You think about what may be possible years down the road and structure it accordingly.
While the software developers are working as hard as they can on games for the hardware that’s now on sale, you are all alone thinking up the next hardware.