Enough Work for Two Consoles
From planning to completion of the Nintendo DSi, I'm sure there were a lot of twists and turns, but looking back, what was hardest?
Hmm… I think it was the sudden big change in size. We'd finished the designs and were about ready to make the moulds.
Sure. Back in October of 2007, before we made the moulds, the designs were nearly complete, so we gathered the producers from the Entertainment Analysis and Development Division to unveil it within the company. The response wasn't that great, and, to tell the truth, we'd sort of been expecting that. According to the determined specifications, however, there was nothing we could do to stop it from turning out like that. We unveiled it to them, all the while doubting that it was going to be alright.
Exactly. I made the presentation with all these uncertainties swirling around inside, and then at the end asked everyone if this was a game system they would want to own. The result was three to seven. Three people wanted it, seven didn't. And I imagine that since one of the designers was standing right there in front of them, some of them held back their true opinion. In truth, it was probably more like one to nine.
It was as bad as I had feared. We hastily rethought it, decided to remove a certain specification, and started over, heading toward the form it has today.
Umm, I think it might be easier to understand if I specified what that "certain specification" was. Originally, the Nintendo DSi was designed so that two DS games could be inserted.
There were a lot of requests among gamers, of course, and from in-house as well, for two slots. We also thought that would be good, and, even though we were aware of the drawback of increased size, we decided to proceed with two slots. But when you and your team made an actual model and I held it in my hands, all I could think was, "It's so big!"
Compared to the final version, it was much bigger. It was about three millimeters thicker too.
When you try to add two slots, it can't be helped. So you gave up on that, and decided to make it smaller.
At the unveiling, the internal designs were already finished. You had decided on the configuration of parts, evaluated prototypes, and checked durability and assembly. You thought it was all behind you. Then, just when it was about to be manufactured, you had to change the size! You had to do the work for two systems!
I really did! (laughs) Well, this is Nintendo. We're known the world over for our culture of "upending the tea table"*!
I wonder what upending the tea table would be like for hardware design! (laughs)