In Iwata Asks I usually only talk to Nintendo staff members, but this time I’m joined by two members of IS (Intelligent Systems, Co. Ltd.1). Please introduce yourselves, including your work on the WarioWare series. Let’s start with you, Sugioka-san.
1 Intelligent Systems Co., Ltd.: A company that has helped develop Nintendo software (like Fire Emblem and the Paper Mario series, among others) and development tools for various game consoles.
This time, for the Nintendo DSiWare title WarioWare: Snapped!, in addition to planning and directing the trial phase, I performed tests and managed actual production.
3 WarioWare: Touched!: Released for the Nintendo DS in March 2005 in Europe. The fourth game in the series.
4 WarioWare: Smooth Moves: Released for the Wii console in January 2007 in Europe. The fifth game in the series.
We won’t be talking about it today, but Abe-san and Sugioka-san, you two also combined efforts on the DS game Made in Ore6, didn’t you?
6 Made in Ore (Japanese title): DS software scheduled for release in Japan in 2009. Software that allows players to make and play the microgames appearing in the WarioWare series.
Yes. Development of Made in Ore was taking so much of my time that when it came to Snapped! I pretty much left everything to Mori-san, here beside me.
7 WarioWare: Twisted!: Only released for the Game Boy Advance in North America and Japan. The third game in the series.
Partying, twisting, touching and making smooth moves - you must have been really busy! (laughs)
Abe-san, I don’t think you need to mention what past WarioWare games you’ve worked on, but could you tell us what kicked off development of WarioWare: Snapped!?