First, please introduce yourselves.
"Chotto"
I'm Shinya Takahashi from the Software Development & Design Department. My role this time was to broadly coordinate Nintendo DSiWare as a whole, while also working on Brain Training1. I previously appeared in the Nintendo DSi Browser session of Iwata Asks, and I'm looking forward to today's conversation as well.
I'm Koichi Kawamoto, also from Software Development & Design Department. Previously I was involved in development of Brain Training and More Brain Training2. This time I was in charge of the development of A Little Bit of Brain Training. (the Japanese title is Chotto Brain Training. The meaning of the word "Chotto” is rather ambiguous, and can mean "quick”, "a moment” or "a little” among other meanings).
The idea for A Little Bit of Brain Training came from a software subcommittee meeting back when we were developing the Nintendo DSi as a new games console, didn't it? Wasn't it called the subcommittee of something or other?
For that subcommittee, members from a variety of teams came together to think about a number of small software titles that could be downloaded from the Internet as part of the "My DS” concept.
Yes. That subcommittee included you, Goro Abe from the WarioWare: Snapped! team, Akifusa-san from Nintendo DSi Sound, and me.
At the time, it was still quite vague as to what kind of games console the Nintendo DSi would be. All sorts of rough ideas were being tossed around, but nothing seemed to stand out.
With nothing standing out from the rest, possible projects just kept multiplying. It's the worst kind of situation.
I didn't participate in the meetings myself, but watching Kawamoto-san come and go, I thought they had been going on for quite a long time.
They really did. They went on for about six months - no, longer. Bringing out a Chotto series had been suggested, but it was buried under all the other proposals on the table.
We were talking about what should follow the Touch! Generations brand, and Iwata-san suggested - half-jokingly, I think - Chotto! Generations as a possibility. (laughs)
Yes, I was joking about Chotto! Generations, but I was serious about a Chotto series. I think more and more people hesitate to start playing them because, even though they think video games are fun, they look like they will take up so much time.
In consideration of that, we were trying to release the Nintendo DSi under the concept of "My DS”—one console per person. We were wondering what kind of games we could make that could be played in short bits of our customer's time and still be satisfying.