I said that?
Going back to Mario 64, once when Kotabe-san was looking back at that time, he said he was finally able to do what he had always wanted.
You didn't say you were happy about what had become possible at that time, but that you could do what you had always wanted. That made me really happy.
Something else from that time made a strong impression on me. Once games became 3-D, they would normally become more realistic, which I thought would involve introducing motion capture. When you rejected that, I was surprised.
Even though one would normally want to use real elements, you rejected that and proceeded in a different direction. I thought that was really something.
Well, way back when I was first making Popeye, I couldn't draw well, so I copied everything when making animation, but when you play the game that way, the response wasn't very good.
Even if Popeye appears to move nicely to the eye, you can't make him move the way you want him to, which I didn't think was good for the world of video games.
When you press a button you want an immediate response. If there's a preparatory movement beforehand, it doesn't feel right.
For example, when you press a button, Link immediately pulls out his sword, but then he slowly draws back, and the second time he makes a clean swing. So, when I decided to combine both smooth movement and satisfying interactivity, I knew simply importing existing anime technique wouldn't be enough.
That we would give serious thought to that and attempt to achieve it was our strength. For a while that was all I thought about.
I wasn't rejecting realistic movement. I was giving priority to how it felt to play the game rather than to smooth movement. And when showing the movement was an important element, we emphasised the smooth movements. I recall there were times, when I talked quite fervently about these issues.
But after you became involved with Pokémon, we hardly spent any more time working together.
18 Pokémon Stadium was originally released for the Nintendo 64 in 1998. It linked with software for the Game Boy.