Abe-san, it looks like you’d rather not talk about you know what.
If possible, I’d rather not reveal it here. There’s some sleight of hand involved.
I really don’t want to reveal any spoilers. I want players to approach the game in complete ignorance, and then, when they’ve played, feel like shouting out, “You got me!”
In Snapped!, you can capture your face or hand on camera and it will show up on screen as a silhouette. I thought that is a really great way to play a video game. Because, even though there have been games before using images of the player, they were always a little embarrassing to play. This time there are four modes. The players’ response when they play will be, “Oh, I see, I see.”
When you see it at the end, it’s almost cathartic. Hmm, we keep coming back to the forbidden topic.
There’s no drama to Snapped! if we don’t talk about it. I mean, that was why when we had everyone try the test model, they had such a good time.
I was surprised. I thought all I had to do was move my silhouette to complete various tasks, but the truth was my face was being recorded, and when I completed the tasks, the game showed what my face looked like when my guard was down while playing! (laughs)
As Abe-san said, there was a period when the project was getting bogged down and we were teetering on the edge of an abyss, and then we were going to submit our final proposal. Just before that, I ran into a programmer on my way home, and he told me that the camera was actually running the whole time someone was playing the game.
In other words, only the player’s silhouette was showing up on the screen, but the camera was actually capturing the player in full detail.